Newsletter Σκύλοι Γάτες Πουλιά Ψάρια Ερπετά Μικρά Ζώα Grooming Λίμνες Ολιστική

Έρευνα περιοδικού Pets Today για αγορά τροφης σκύλου

2013-10-21

Γράφει ο Ηλίας Καραγιάννης

Οι τροφές χαμηλής διατροφικής αξίας επικράτησαν κατά κράτος, πιστοποιώντας έτσι και την μεταστροφή του καταναλωτή σε πιο φθηνές λύσεις. Περίπου το 77% των 130 000 χιλιάδων τόνων με τον οποίο τροφοδοτήθηκε η αγορά το 2012 αφορούσαν τροφές χαμηλής και μεσαίας διατροφικής αξίας και μόλις το 23% υψηλής.

Οι ξηρές τροφές έφτασαν στο συντριπτικό ποσοστό του 95% έναντι μόλις 5% των υγρών τροφών κατά το 2012, αποδεικνύοντας ότι ο καταναλωτής επιλέγει βάση της διευκόλυνσης του και της τιμής.

Το 60% των εταιρειών που έλαβαν μέρος στην έρευνα του «Pets Today» σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις τους τα τελευταία 5 χρόνια (2008-2012) που η Ελλάδα πλήττεται από την ύφεση. Το 12% των εταιρειών είδε τις πωλήσεις να παραμένουν αμετάβλητες ενώ ένα 28% κατέγραψε πτώση. Ένα στοιχείο αρκετά εντυπωσιακό με δεδομένο το γεγονός ότι η Ελλάδα την τελευταία πενταετία γνώρισε ύφεση, που το διεθνούς φήμης «Levy Economics Institute» προσομοίασε με το «Κραχ του 1929». Σε μια τέτοια ασφυκτική οικονομική συγκυρία να εμφανίζεται ένα ποσοστό εταιρειών της τάξης του 72% που είτε δεν έχει σημειώσει μείωση στις πωλήσεις, είτε ακόμη περισσότερο το 60% έχει γνωρίσει αύξηση στις πωλήσεις είναι ένα εντυπωσιακό στοιχείο.

Επίσης, εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η αισιοδοξία στον κλάδο για τις μελλοντικές προοπτικές παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Το 68% των εταιρειών που έλαβαν μέρος στην έρευνα εκτιμά ότι η κατάσταση στην αγορά θα είναι θετική ή μάλλον θετική την επόμενη τριετία, ενώ το 32% πιστεύει ότι θα είναι μάλλον αρνητική ή αρνητική. Το 40% δίνει «ψήφο εμπιστοσύνης στο θετικό σενάριο και μόλις το 16% στο αρνητικό σενάριο. Το 28% στο μάλλον θετικό και το 16% στο μάλλον αρνητικό. Η γενική αίσθηση που αποκομίζει κανείς πάντως συνομιλώντας με τα στελέχη της αγοράς τροφής κατοικίδιων ζώων είναι θετική.

Το 30% των εταιρειών θεωρεί ότι η πρόκληση που θα καθορίσει τον χώρο την επόμενη τριετία θα είναι οι τιμές στις σκυλοτροφές. Ενώ, ένα ποσοστό της τάξης του 15%  εκτιμά ότι δεν θα υπάρξει κανένα σημαντικό πρόβλημα στην αγορά. Εκτίμηση, που συνδέεται άμεσα με την πρόβλεψη τους ότι η αγορά θα σημειώσει αυξητικές τάσεις.

Τα επιμέρους ευρήματα της έρευνας
Ο ψυχολογικός παράγοντας είναι ένας από τους πλέον καθοριστικούς στην αγορά. Τούτο το συμπέρασμα αποδεικνύεται και στην παρούσα έρευνα. Από το 16% των εταιρειών που πρόκριναν το αρνητικό σενάριο της αγοράς το 67% σημείωσαν πτώση στις πωλήσεις κατά την διάρκεια της περασμένης πενταετίας και αυτό δύναται να οδήγησε τα στελέχη τους σε αρνητικές εκτιμήσεις για το μέλλον. Από το 40% των εταιρειών που ψήφισαν το θετικό σενάριο για την αγορά το 100% (!) είχαν αύξηση στις πωλήσεις κατά την διάρκεια της ύφεσης. Ανάλογη επίδοση σημειώθηκε και για το 28% των εταιρειών που θεωρούν ως επικρατέστερο το μάλλον θετικό σενάριο για την αγορά. Η ψυχολογία στην αγορά λοιπόν είναι το «καύσιμο» των προβλέψεων των στελεχών τους, καταπώς φαίνεται από αυτή την διεξοδική έρευνα που δημιουργήσαμε. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προκλήσεις που θα κληθούν να ξεπεράσουν οι εταιρείες του χώρου τα επόμενα χρόνια. Μόλις ένα 5% προβλέπει ότι θα υπάρξει πρόβλημα επιβίωσης στις εταιρείες του χώρου και έτσι θα πρέπει να δημιουργηθούν συνθήκες που θα επιτρέψουν την σωτηρία τους. Ποσοστό, που επίσης έχει να κάνει με εταιρείες, που κατέγραψαν, κατά δήλωση τους, πτώση στις πωλήσεις τους. Ένα 10% θεωρεί ότι η ψυχολογία, αλληλένδετη με την οικονομική κατάσταση που θα υπάρξει στην χώρα, θα διαδραματίσει τον καθοριστικό ρόλο στην αγορά. Τα περισσότερα στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι έχει γίνει μαζικό ξεκαθάρισμα από εταιρείες ? διάττοντες αστέρες, που έλαμψαν τα προηγούμενα χρόνια.